Dostawa i zwrot
Termin i sposoby dostawy
1. Dzieła zamówione w sklepie internetowym www.mmgallery.pl dostarczane są za pośrednictwem przewoźnika DPD Polska. W przypadku wysyłki Dzieł za granicę uprzednio należy skontaktować się z Galerią w celu ustalenia sposobu dostawy.
2. Na termin dostawy Dzieła składa się czas jego kompletowania oraz czas jego dostawy przez przewoźnika.
3. Czas kompletowania Dzieła wynosi do 7 dni roboczych od momentu:
a) zaksięgowania środków pieniężnych wpłaconych z tytułu Umowy Sprzedaży na rachunku Sprzedawcy
b) albo pozytywnej autoryzacji transakcji przez elektroniczny system płatności.
4. Zakupione w Galerii Dzieła są wysyłane za pośrednictwem firmy kurierskiej.
5. Dostawa Dzieł przez przewoźnika następuje w terminie przez niego deklarowanym tj. do 2 dni roboczych od momentu nadania przesyłki (dostawa następuje wyłącznie w dni robocze z wyłączeniem sobót, niedziel i świąt).
6. Faktura wysyłana jest klientowi wraz z zakupionym Dziełem lub drogą elektroniczną na adres mailowy podany przy rejestracji.
7. Po otrzymaniu przesyłki Klient winien dokładnie sprawdzić stan opakowania i jego zawartość. W razie stwierdzenia ewentualnych uszkodzeń klient powinien dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia, zalecamy sporządzić protokół szkody.
Odstąpienie od umowy
1. Z zastrzeżeniem pkt 10 Klient będący jednocześnie Konsumentem, który zawarł umowę na odległość może od niej odstąpić bez podania przyczyn składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie udostępnionego przez Galerię oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
Formularz odstąpienia od umowy można złożyć za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@mmgallery.pl lub pisemnie na adres: ul. Artyleryjska 85, 42-202 Częstochowa.
2. W razie odstąpienia od umowy, Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą, a Konsument ma obowiązek zwrócić Dzieło Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Dzieła przed jego upływem.
3. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży należy dokonać zwrotu Dzieła na adres: ul. Artyleryjska 85, 42-202 Częstochowa.
4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Dzieła będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Dzieła. W celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Dzieła Konsument powinien obchodzić się z Dziełami i sprawdzać je tylko w taki sam sposób w jaki mógłby to zrobić stacjonarnie.
5. Sprzedawca dokona zwrotu wartości Dzieła przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Z zastrzeżeniem pkt 7, zwrot nastąpi niezwłocznie, a najpóźniej w terminie 14 dni od momentu otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
6. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy Dzieła inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Galerię, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu im poniesionych przez nich dodatkowych kosztów.
7. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
8. Konsument odstępujący od Umowy Sprzedaży ponosi jedynie koszty odesłania Dzieła do Sprzedawcy.
9. Termin czternastodniowy, w którym Konsument może odstąpić od umowy, liczy się:
9.1. dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Dzieło będąc zobowiązanym do przeniesienia jego własności - od dnia, w którym Konsument (lub wskazana przez nich osoba trzecia inna niż przewoźnik) objął Dzieło w posiadanie,
9.2. dla umowy, która obejmuje wiele Dzieł, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia w posiadanie ostatniego Dzieła, jego partii lub części,
9.3. dla umowy polegającej na regularnym dostarczaniu Dzieł przez czas oznaczony - od objęcia w posiadanie pierwszego z Dzieł,
9.4. dla pozostałych umów - od dnia zawarcia umowy.
10. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w wypadku Umowy Sprzedaży:
10.1 w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
10.2 w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
10.3 w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
10.4 o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości,
10.5 w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia.
11. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy jak i Klientowi w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.
Reklamacja
1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem z tytułu braku zgodności Dzieła z umową są określone w ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.
2. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą, o którym mowa w § 9 z tytułu rękojmi są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.
3. Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Klienta będącego Konsumentem za brak zgodności Dzieła z umową istniejący w chwili dostarczenia Dzieła i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili.
4. Zawiadomienia o braku zgodności Dzieła z umową oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@mmgallery.pl lub pisemnie na adres: ul. Artyleryjska 85, 42-202 Częstochowa.
5. W powyższej wiadomości w formie pisemnej lub elektronicznej należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
6. Dla oceny niezgodności Dzieła z umową, Konsument mają obowiązek udostępnić Dzieło Sprzedawcy, a Sprzedawca zobowiązany jest do odebrania go na swój koszt.
7. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu jej otrzymania.
8. W przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem.
9. Klient będący Konsumentem może żądać w pierwszej kolejności wymiany lub naprawienia Dzieła przez Sprzedawcę. Obniżenia Ceny oraz odstąpienia od umowy Klient może żądać wyłącznie w przypadkach wskazanych w ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (m.in. w przypadku, gdy niezgodność towaru z umową jest istotna, gdy Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową lub gdy brak zgodności towaru z umową występuje nadal, pomimo że sprzedawca próbował już doprowadzić towar do zgodności z umową).
10. W związku z uzasadnioną reklamacją Klienta będącego Konsumentem Sprzedawca odpowiednio:
10.1. pokrywa koszty naprawy lub wymiany oraz ponownego dostarczenia Dzieła do Klienta,
10.2. obniża Cenę Dzieła (obniżona Cena musi pozostawać w proporcji Ceny towaru zgodnego z umową do towaru niezgodnego z umową) i zwraca Konsumentowi wartość obniżonej Ceny najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o obniżeniu Ceny od Konsumenta,
10.3. w przypadku odstąpienia od umowy przez Konsumenta – Sprzedawca zwraca mu Cenę Dzieła najpóźniej w terminie 14 dni od dnia otrzymania zwracanego towaru lub dowodu jego odesłania. W razie odstąpienia od umowy, Konsument zobowiązany jest niezwłocznie zwrócić towar do Sprzedawcy na koszt Sprzedawcy.
11. Odpowiedź na reklamację jest przekazywana na papierze lub innym trwałym nośniku np. wiadomość mailowa lub SMS.
- formularz_reklamacji.pdf, Formularz reklamacyjny